torsdag 10 juni 2010

Bra startpunkter för programsökning

På nätets forum finns det många trådar som börjar med "finns det något program som ...?". Så jag tänkte ge ett par tips på var man kan söka för att hitta de program som man söker.

En utmärkt start är Apples egen hemsida.

http://www.apple.com/se/downloads/macosx/ 

Här finns mängder med program för Mac OS X indelade i flera kategorier. En väldigt intressant kategori är iTunes. Visste ni att till iTunes så finns det massor med program som utökar funktionaliteten? Ofta i forum finns trådar om hur man ska få iTunes att göra si eller så - och svaren på dessa frågor finns ofta i ett iTunes-tillägg.

En annan utmärkt sida är:

http://www.pure-mac.com/ 

Den har en ännu djupare indelning i kategorier som gör det enkelt att hitta just det som man söker. Däremot så är mitt intryck den att Apples egen hemsida innehåller fler program, om än att den är mer rörig.

De flesta av de program som jag använder, har jag hittat på just ovanstående två hemsidor. Rekommenderar dem varmt för alla som har behov av ett viss program eller ett program som gör en viss sak.


Bästa hälsningar från mig
Raphael Mabo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar