torsdag 5 april 2012

Raphael Mabo : Bokföring och fakturering

Jag ser ibland frågor om bokförings och faktureringsprogram för Mac.

Själv kör jag iOrdning som är ett bra bra program och har många funktioner för småföretagare. Prisvärt och snyggt. www.iordning.se

Montania är en annan svensk producent av ekonomiprogram till Mac. Dubbla priset mot iOrdning, men också fler funktioner. Dock mer inriktade mot större företagare menar jag.

Och så finns klassikern Stelvio. Stelvio är en svensk producent och har priser i nivå med iOrdning och har många funktioner. Användarmiljön känns dock mer Mac OS 9 än Mac OS X. Många fönster och rutor på skärmen. Jag föredrar iOrdning. 

I Mac App Store finns Hansa Worlds program och de finns översatta till svenska. Hansas program är mycket funktionella, men gränssnittet / användarmiljön kan uppfattas som rörigt. Jag anser att iOrdning är lättare att använda och bättre anpassat efter svenska förhållanden. Hansa är en internationell tillverkare av program.




Raphael Mabo

Macifierad skribent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar