måndag 3 maj 2010

Nu är jag organiserad

Jupp, jag känner mig väldigt organiserad nu för tiden. Skälet är Soho Organizer. En nätt programvara med kalender och adressbok i ett plus ett separat anteckningsprogram som hanterar många olika former av mediafiler. Allt synkar med Mobile Me och externa enheter som exempelvis en iPhone.

Men, Macen kommer ju med kalender och adressbok redan? Ja det är sant. Dock är de ganska enkla. Fördelen med Soho Organizer är att du får en enhetlig kontaktlösning i ett program, som enkelt länkar till Mail. På kontaktkorten i Soho så finns en lista över de mejl som man har utväxlat med varandra. Du behöver inte gå till mejlprogrammet för att sortera fram, du har det i Soho Organizer.

Kalendern är mer flexibel med fler fält och bättre stöd för att-göra-listor än Macens medföljande kalender. Det gör det tydligare och klarare för dig.

Det riktiga guldägget är Soho Notes. Det är ett arkivprogram för alla typer av anteckningar. Du kan ha det som en dagbok eller journalhanterare. Du kan lägga in multimediafiler, bilder och röstanteckningar samt videoklipp. Du kan scannra in dokument och lägga in i Notes. Istället för att ha en massa dokumentfiler överallt på hårddisken så har du de i ett program med avancerade sökfunktioner och kategoriseringar. Enkelt!

Dessutom är det rätt roligt att organisera sig... :)
Och ja, Soho Organizer är kompatibelt med medföljande Adressbok och iCal i Mac så du har tillgång till motsvarande uppgifter i dem, om än i enklare utförande. Men jag har slutat använda dem, jag kör Soho rakt igenom nu.

Soho Organizer från Soho: http://www.chronosnet.com

Bästa hälsningar från mig
Raphael Mabo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar