måndag 17 september 2012

Raphael Mabo : Utloggning vid vila (Mountain Lion)

Sedan en tid tillbaks har jag funderat över varför min dator loggar ut mig när den har gått i vila. Detta innebär att program avslutas och arbeten jag har jobbat med stängs ner. Inte riktigt vad jag vill. Nu har jag hittat lösningen, och felet är mitt eget. :) Så här är det…

Jag har en Mac med Mountain Lion. I säkerhetsinställningarna kan man ange under Avancerat när datorn ska logga ut en, och jag hade den satt på samma värde som när den gick i vila. Därför loggade den ut mig när den gick i vila. Nu har jag justerat värdena så att datorn väntar längre med att logga ut mig. Det går ju även att stänga av funktionen helt. 

Du kan fortfarande ha att datorn begär namn och lösen när du väcker den från vila eller när skärmsläckaren har aktiverats, det är en annan inställning.



Raphael Mabo

Skribent med Mac

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar